Beschrijving
Heb je weleens het gevoel dat je je kind niet goed kunt bereiken? Dat je kind zich afsluit, niet luistert, of dat gesprekken snel tot conflicten leiden? Weet je niet goed hoe je de verbinding kunt behouden of herstellen?
Je bent niet de enige. Veel ouders lopen hier tegenaan, zeker met kinderen in de puberteit! In deze training ontdek je hoe je weer in contact komt met je kind, ook op lastige momenten. Samen met andere ouders wissel je ervaringen uit, oefen je met praktische situaties en leer je hoe je thuis actief aan de slag gaat met het versterken van de relatie met je kind.
Deze training is gebaseerd op de principes van Verbindend Gezag®. Je leert hoe je als ouder rustig en stevig kunt blijven en zelfverzekerd kan reageren. Hierin neem je ook verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en werk je aan bewustwording, zelfreflectie en het omgaan met emoties.
Voor wie
Deze training is bedoeld voor ouders van jongeren (12-18 jaar) die zich soms onmachtig voelen in de opvoeding. Ouders die moeilijkheden ervaren in het in verbinding zijn met hun kind, hier verandering in willen en er actief mee aan de slag willen.
Voor de effectiviteit van de training is het aan te raden dat beide ouders meedoen, als dat mogelijk is.
Bijeenkomsten
De training bestaat uit 3 bijeenkomsten van 2,5 uur. De eerste bijeenkomst vindt plaats in week 1, de 2e in week 3 en de laatste in week 9. Tussen de bijeenkomsten ga je thuis aan de slag, en kan er contact worden opgenomen met de trainers om vragen te bespreken.
Agenda
Nijmegen, exacte locatie volgt nog 23 oktober 2025 |
Starttijd: 19.00 uur Eindtijd: 21.30 uur |
|
Aantal bijeenkomsten | 3 |
Kosten | € 0,- |
Opmerkingen |
De training is voor inwoners van de gemeente Nijmegen. |
Aanmelden |
Pro Persona, Wagnerlaan 2 in Arnhem 3 november 2025 |
Starttijd: 19.00 uur Eindtijd: 21.30 uur |
|
Aantal bijeenkomsten | 3 |
Kosten | € 0,- |
Opmerkingen |
De training is voor inwoners van de gemeente Arnhem, Duiven, Lingewaard, Overbetuwe, Renkum, Rheden, Rozendaal en Westervoort. |
Aanmelden |