Zoeken Zoeken
Menu

Hulp voor verwijzers

Pro Persona is er voor mensen met een gecompliceerde psychische aandoening. We behandelen onder andere mensen met meerdere psychische stoornissen. Ook helpen we cliënten waar eerdere behandelingen niet het gewenste resultaat hebben opgeleverd. Of cliënten die belemmeringen op meerdere levensgebieden ervaren.

We zijn beschikbaar voor overleg met de huisarts en/of Praktijk Ondersteuner Huisarts Geestelijke Gezondheidszorg (POH-GGZ). Daarnaast biedt onze afdeling Preventie activiteiten die een cliënt en/of naaste helpen om beter om te gaan met psychische uitdagingen.

Zo werkt Pro Persona

1
Aanmelden /Verwijzen

Huisartsen, medisch specialisten, straatdokters, regiebehandelaren (bij doorverwijzing) en bedrijfsartsen kunnen cliënten bij Pro Persona aanmelden. Bij voorkeur ontvangen we de verwijzing/aanmelding via ZorgDomein in het Huisartsen Informatie Systeem (HIS). Als dit niet mogelijk is, kan de verwijzing gestuurd worden aan aanmelding@propersona.nl. 

Het is belangrijk dat de verwijzing de volgende informatie heeft:

Lees meer Inklappen Pijl
2
Wachtlijst en beoordelen

We plaatsen de cliënt op onze wachtlijst als we denken dat wij passende zorg hebben. De verwijzing en eventuele aanvullende informatie gaan wij dan beoordelen.

Bekijk hier actuele informatie over onze wachttijden. Als Pro Persona géén passende zorg kan bieden, laten we dit ook weten. Wordt de cliënt inmiddels bij een andere instelling geholpen? Dan horen wij dit graag zo snel mogelijk. Geef dit door per e-mail aan aanmelding@propersona.nl met vermelding van voorletters, achternaam en geboortedatum van de cliënt.

Lees meer Inklappen Pijl
3
Intake en behandeling

Zodra er plek is nemen wij contact op met de cliënt voor een eerste gesprek (intake). Tijdens deze intake wordt samen met de cliënt besloten of er passende zorg is.

Soms hebben we hiervoor meer dan één gesprek nodig. Het kan zijn dat we nog extra informatie willen hebben om een goed beeld te krijgen van de klachten. Dit gebeurt bijvoorbeeld door het invullen van vragenlijsten en/of contact op te nemen met school, werk of andere hulpverleners. Natuurlijk doen we dit alleen met toestemming van de cliënt en/of ouders.
Vervolgens maakt de hulpverlener een behandelplan. Als de cliënt daarmee akkoord is, start de behandeling. Tijdens de behandeling kan verder onderzoek nodig zijn. Als het nodig is, wordt de behandeling tussentijds aangepast.

Lees meer Inklappen Pijl
4
Afronden behandeling

De behandelaar evalueert samen met de cliënt. Ook eventuele nazorg wordt geregeld. Dit is bijvoorbeeld een gesprek met de behandelaar bij Pro Persona of maatschappelijk werk, een Regionale Instelling voor Beschermend Wonen (RIBW) of een verpleeg- of verzorgingshuis. De huisarts ontvangt de ontslagbrief.

Handige informatie

Preventie - +

Als arts kun je je patiënten ondersteunen door hen te wijzen op het preventieaanbod van Pro Persona Preventie. Wij bieden verschillende activiteiten aan om beter om te gaan met psychische problemen, zowel voor de patiënt zelf als voor hun partner, ouders of andere familieleden. Ook organiseren zij diverse trainingen voor professionals. Ga naar de preventie pagina voor het complete aanbod.

Wachttijden - +

Soms kan het zijn dat een intake of behandeling niet direct wordt gestart. Dan is er sprake van een wachtlijst, of een wachttijd, zoals wij dat noemen. Bekijk hier actuele informatie over onze wachttijden. We zetten ons in om de wachttijden voor behandeling te verkorten.

Locaties - +

Pro Persona heeft verschillende locaties in Gelderland. Het zorgaanbod en de expertises verschillen per locatie. Lees meer over onze locaties en expertisecentra.

Contact over aanmelding, wachttijd, behandeling of afspraken - +

Voor administratieve vragen over de aanmelding en toestemmingsformulieren kan contact worden opgenomen met het Centraal Aanmeldbureau. Ze zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur, telefonisch via (026) 483 31 09 of per e-mail via aanmelding@propersona.nl.

Voor het bespreken van een aanmelding, wachttijd, behandeling of het inplannen of verzetten van een afspraak kan contact opgenomen worden met de Zorgadministratie.