Zoeken Zoeken
Menu

Hulp voor ouderen

Ben je op zoek naar hulp? Op deze pagina ontdek je hoe je je kunt aanmelden en welke behandelingen we aanbieden. Daarnaast vind je nuttige informatie zoals wachttijden en vergoedingen.

Zo werkt Pro Persona

1
Aanmelden

Je kunt bij Pro Persona terecht met een verwijzing van de (huis)arts. We hebben deze verwijzing nodig om te kunnen helpen. Soms is een gedwongen behandeling nodig.

Wij behandelen ouderen met ernstige psychische problemen. Na de aanmelding door jouw (huis)arts krijg je van ons een inschrijfformulier. Deze vul je samen met jouw (huis)arts in en stuur je op naar Pro Persona. Hierna word je gebeld voor een eerste gesprek, dit noemen we een ‘intake’ en krijg je een digitale vragenlijst. De behandelingen voor ouderen van Pro Persona zijn voor mensen uit de provincie Gelderland.

Lees meer Inklappen Pijl
2
Intake

Het startgesprek heet een intake. Tijdens de intake maken we kennis en brengen we samen jouw problemen in kaart.

Naar een intake neem je mee:

  • Geldig legitimatiebewijs (ID, rijbewijs of paspoort)
  • Medicijnen in originele verpakking

Ook kan het fijn zijn om een partner of familielid mee te nemen. Bij sommige behandelingen kan er een wachttijd zijn voor de intake of de start van de behandeling. We proberen de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Kijk op onze wachttijden pagina voor de wachttijden van dit moment.

Lees meer Inklappen Pijl
3
Adviesgesprek

In het adviesgesprek, dat soms gelijk na het intakegesprek is, praten we over hoe we je het beste kunnen helpen en welke behandeling het beste bij jou past.

Daarna stellen we een behandelplan op. In het behandelplan staat wat je met de regiebehandelaar hebt afgesproken over welke behandeling je gaat volgen. In dit plan staat wie er helpt, hoe vaak je komt, en hoe je contact hebt. Als het plan klaar is en je het goed vindt, begint de behandeling. Je kunt jouw behandelplan vinden op het cliëntenportaal in je digitale dossier.

Lees meer Inklappen Pijl
4
Behandeling

Wij behandelen ouderen met ernstige psychische problemen. Een behandeling kan online, thuis of in een (poli)kliniek zijn.
Hoelang een behandeling duurt, hangt af van jouw klachten.

De start van elke behandeling hangt af van de wachttijd. We proberen de wachttijd zo kort mogelijk te houden. Kijk op onze wachttijden pagina voor de wachttijden van dit moment.

Lees meer Inklappen Pijl

Handige informatie

Preventieaanbod - +

Preventie is hulp om problemen te voorkomen.

Heb je vaak last van stress, voel je je somber of maak je je veel zorgen? Of is er iemand in je gezin met problemen zoals verdriet, boosheid of verslaving, en wil je daar hulp bij? Bekijk dan onze preventie pagina.

Kosten en vergoedingen - +

Je zorgverzekering vergoedt meestal je GGZ-behandeling, inclusief de benodigde diagnostische contacten. Voor veel zorg die vergoed wordt uit het basispakket van je zorgverzekering, betaal je eigen risico. 

Bekijk voor meer informatie over kosten en vergoedingen onze veelgestelde vragen pagina.

Wachttijden - +

Bij sommige behandelingen kan er een wachttijd zijn voor de intake of de start van de behandeling. Bekijk de wachttijden van dit moment op onze wachttijden pagina.

Afspraak afzeggen of veranderen - +

Het afzeggen van een afspraak kan door minimaal 24 uur (1 dag) van te voren te bellen naar de afsprakenbalie of het secretariaat van de afdeling waar je behandeld wordt. Afmelden kan niet via de mail of op de website. Je bekijkt alle afdelingen op onze locatiepagina.

Online behandelingen - +

Wij vinden het belangrijk dat jij de beste zorg krijgt en dat die bij jou past. Met online ondersteuning kun je waar en wanneer je wilt -in onze beveiligde omgeving- aan de slag met je oefeningen en opdrachten. In overleg met je behandelaar spreek je af of je gesprekken online of op locatie zijn.

Sommige behandelingen zijn niet online beschikbaar.

Voor cliënten

Cliëntenportaal - +

Als cliënt bij Pro Persona kun je gebruik maken van ons online cliëntenportaal genaamd: ehealthplatform.
Ons e-healthplatform helpt je bij: 

  • Het bekijken en regelen van afspraken
  • Praten met je behandelaar via berichten 
  • Krijgen van handige info en oefeningen voor je behandeling 
Cliëntenraad - +

Een cliëntenraad is een groep mensen die samenkomt om te praten over wat belangrijk is voor cliënten bij Pro Persona. De cliëntenraad is er om ervoor te zorgen dat de wensen van alle cliënten goed worden verdedigd. Ze luisteren naar wat cliënten nodig hebben, zorgen ervoor dat problemen worden opgemerkt, en geven advies om de zorg beter te maken. 

Elke locatie van Pro Persona heeft een eigen cliëntenraad. Op de cliëntenraad overzicht pagina kun je elke raad bekijken. 

Mijn ProPersona portaal - +

Tijdens je behandeling maak je gebruik van het cliëntportaal Mijn Pro Persona en het behandelplatform. Je kunt daar 24/7 terecht. In het online platform doe je oefeningen en deze informatie wordt daar opgeslagen. Na afsluiting van je behandeling blijft het behandelplatform nog een jaar beschikbaar zodat je nog eens iets kan teruglezen, een zelfhulpmodule kunt volgen of nog een oefening kunt doen. Je krijgt een automatische melding wanneer het wordt afgesloten.

Patiëntenvertrouwenspersoon - +

De patiëntenvertrouwenspersoon (PVP) staat voor je klaar met advies en hulp. De PVP weet alles over jouw rechten en plichten als client van Pro Persona en beantwoordt graag je vragen hierover. Ook kan de PVP je helpen als je problemen hebt met een behandelaar of behandeling.  

Bekijk onze patiëntenvertrouwenspersoon pagina voor meer informatie.